Elbilforeningens svarte ladebrikke
Den svarte ladebrikken fra Norsk elbilforening har vært i bruk siden 2014. Etter lang og tro tjeneste vinker vi farvel til den, 18. mars. Bli medlem i dag for å ta i bruk enkel lading med Ladeklubben!
Som medlem i Norsk elbilforening gir Ladeklubben deg nå tilgang til enkel lading i Norge og Europa med den blå ladebrikken. Én ladebrikke, enkel betaling og tusenvis av ladestasjoner.
Har du en svart ladebrikke liggende, er det på tide å deaktivere den. 18. mars slutter vi å selge nye svarte ladebrikker. Den vil fortsatt virke, men vi anbefaler deg å bytte til den blå ladebrikken, for det er en sikrere og bedre løsning.
Med Ladeklubben lader du enkelt hos alle disse ladeselskapene:
+ over 600.000 lademuligheter i Europa.
Slik deaktiverer du den svarte ladebrikken:
- Logg inn på «Min side» . Der ser du om svarte ladebrikker er registrert på ditt medlemskap
- Kontakt ladeselskapene du har registrert brikken hos og be de fjerne ladebrikkenummeret registrert på din profil.
- Ladebrikkenummeret ditt står på baksiden av ladebrikken.
- Ødelegg den svarte ladebrikken før du kaster den i restavfallet.
Disse ladeselskapene kan din svarte ladebrikke være registrert hos:
Enkel lading med Ladeklubben!
Lad hos flere ladeselskaper med den ferdigregistrerte blå ladebrikken. Bruk 75.000 hurtigladere i Norge og Europa. Enkel betaling og ett kundeforhold.
Bli medlem!
Få Norsk elbilforenings ladebrikke som gir deg tilgang til ladestasjoner i Norge og Europa, eksperthjelp på lading og supertilbud på veihjelp. Gjør som over 120 000 andre elbilister!
Spørsmål og svar om ladebrikken
Vi opplever svært sjelden at det er noe galt med selve ladebrikken. I de fleste tilfeller er det ladepunktet som sliter med å kommunisere med brikken eller brukerfeil. Prøv gjerne brikken på flere steder og sørg for at du følger instruksjonene på ladepunktet.
NB! Den svarte ladebrikken vil ikke fungere på hurtigladere om den ikke er registrert hos det enkelte ladeselskap. Les mer om hvordan du aktiverer ladebrikken. Har du byttet bankkort etter at du registrerte ladebrikken, må dette også endres hos hvert enkelt ladeselskap
Om dette ikke løser problemet ta kontakt med vår medlemsservice eller kontakt de som drifter ladepunktet.
Du kan melde ladebrikken tapt på Min side. Ønsker du ny ladebrikke, ta kontakt med medlemsservice på epost medlem@elbil.no. Husk også å melde ladebrikken tapt hos de ladeselskapene hvor du har registrert den.
Vi slutter å selge nye svarte ladebrikker fra 18. mars 2024. Ta i bruk den blå ladebrikken – les mer om hvordan du gjør det her.
Finner du ikke ladebrikken din, kontakt medlemsservice:
E-post på medlem@elbil.no
Ring oss på 90 70 45 45
For å registrere ladebrikken opp mot hurtiglading, må brikken registreres hos den enkelte operatør. Her finner du brukerveiledning for hvordan du får registrert din ladebrikke.
Ta kontakt med oss på medlem@elbil.no eller på Tlf: 90 70 45 45